Investícia do Seo má vysokú návratnosť. Aké je jej tajomstvo?
Je všeobecne známe, že marketingová investícia do seo má spravidla vysokú návratnosť. Konkrétne do procesu, ktorý sa snaží dosiahnuť pre váš web, resp. e-shop vyššiu pozíciu v internetových vyhľadávačoch. Konkrétne v organických výsledkoch hľadania, čím teda nevravíme o platenej reklame.
- Táto forma marketingových nástrojov sa preto trochu odlišuje od iných reklám.
Vďaka vyššie spomenutej vysokej návratnosti a z hľadiska svojho prirodzeného účinku však môžeme povedať, že tieto rozdiely sú skôr pozitívne a oceniteľné pre mnohých podnikateľov, ktorí sa spoliehajú na zvýšenie návštevnosti a konverzií na svojej webovej stránke.
Jednou z hlavných priorít je relevancia a zisk potenciálnych zákazníkov, čiže návštevníkov, ktorí o obsah a ponuku vášho webu vedia prejaviť úprimný záujem. Primárne získava efektívnych návštevníkov, nielen náhodných. Takých, z ktorých sa vedia stať zákazníci, minimálne záujemcovia, čo sa k vám ešte môžu vrátiť.
Je to spôsobené tým, že si vás vlastne našli sami. Prostredníctvom svojich vlastných hľadaných kľúčových slov a výrazov. Prišli k vám z vyhľadávača, akým je pravdepodobne Google. To znamená, že na základe relevantných výsledkov k svojim záujmom.
- A práve preto vie byť dôležitá optimalizácia pre vyhľadávače a vaše dobre viditeľné miesto na predných stranách organických výsledkov.
A teraz si predstavte bežnú reklamu, napríklad v televízii. Starší muž sledujete tv program, má už dospelé deti. Jeho obľúbenú reláciu drzo preruší reklama na skateboard. Myslíte si, že to u tohto muža to vyvolá nejakú akciu? S najväčšou pravdepodobnosťou nie. Takáto reklama v danom prípade nebola relevantná.
Zato optimalizácia mieri na relevantnú skupinu záujemcov. Na potenciálnych zákazníkov. Vie, na koho a akým spôsobom sa zamerať. Takisto pracuje s funkčnými kľúčovými slovami, na základe ktorých si vás táto skupina užívateľov nájde vo vyhľadávači.